mandag den 23. december 2013

23. DECEMBER: SLIKSTOKKE ØRERINGE


Endnu et par juleøreringe! Selvom jeg ikke når at få dem brugt særligt meget i år, så kan de jo tages frem igen til næste år! 

Disse små stribede julestokke er lavet af Cernit, som er en slags modellervoks, der bliver hårdt som sten når det kommer i ovnen, og er derfor super velegnet til at lave små, fine og personlige smykker af. 



Det findes i stort set alle farver og én pakke koster omkring de 20 kr. afhængigt af hvor man køber det, og det findes i stort set alle hobbyforretninger, eller kan bestilles på nettet. Og der er til mange smykker i sådan en pakke! 

Efter man har slået fantasien løs og lavet en masse fine ting, placerer man det på en bageplade med et stykke bagepapir under, og bager det i oven ved omkring 200 grader i 30 min. Hvis man vil lave det til smykker, kan man forme en lille løkke af ståltråd og stikke i, inden det kommer i ovnen. 

Og til slut er det bare at sætte et par ørerkroge i! Smart! 



Man kan selvfølgelig også lave mange andre ting af Cernit, og jeg kunne slet ikke begrænse mig, da jeg først kom igang - her et lille udvalg af alle de mange smykker jeg fik lavet! 


Nogle super søde mini muffins!

Lakridskonfekt, der dog lige mangler et par ørekroge for at blive helt færdige!

Jeg eksperimenterede lidt, og forsøgte at lave chokoladebarer!

Og mine personlige farvoritter: Lagkagestykkerne!







2 kommentarer:

  1. EJ hvor er de kære! :-)

    xx
    cbycmodeblog.blogspot.dk

    SvarSlet
  2. Hej kan man købe slik stokke som ørering af dig ?

    SvarSlet