tirsdag den 3. november 2015

HALLOWEEN 2015

Det er vidst ingen hemmelighed at jeg elsker at klæde mig ud. Så da jeg fandt ud af at Halloween i år faldt en lørdag, skulle det selvfølgelig udnyttes og jeg besluttede mig for at holde en vaskeægte halloweenfest! 

Jeg var længe i tvivl om hvad mit kostume skulle være, for jeg har så mange gode idéer i hovedet - og de passer allesammen til et su-budget! Til sidst faldt jeg dog for en karakter fra en af mine absolute yndlingsfilm, nemlig Edward Scissorhands. 



Kostumet er egentlig meget simpelt og kostede næsten ingenting at lave. Tøjet havde jeg i forvejen (længe leve min punk/rockede periode i mine sene teenageår!). "Saksene" er lavet af karton jeg klippede ud så de lignede lange knive og beklædte med gaffatape, hvorefter jeg klistrede dem på et par fingervanter fra Tiger, ligeledes med gaffatape og klippede fingrene af. Og voilá, et par saksehænder lige til at tage af og på. Håret fik en gang sort hårfarve der går ud i vask samt en god gang toupering og ansigtet blev malet med ansigtsmaling og øjenskygge. 


Derudover havde jeg lavet et væld af klamme kager og snacks - jeg fik desværre ikke taget billeder af det alt sammen, men her er et lille udpluk: 

Græskarbræk - a.k.a. guacamole
Mudder med jord og regnorme - a.k.a. chokolademousse med baileys, knuste Oreos på toppen og vingummeorme.
Spøgelser og edderkopper - a.k.a. romkugler overtrukket med marcipan og Oreos med lakridssnørrer og glassur.

Ydermere havde jeg lavet afhuggede børnefingre i svøb til natmad - a.k.a. små pølser hvor jeg havde skåret en lille "negl" ude i enden samt riller hen ad "fingeren" og lagt i små pølsebrød med ketchup. 

Det var en super hyggelig aften, og det bedste var at alle folk havde gjort så meget ud af deres kostume, hvilket jeg synes er super fedt! Vi havde bl.a. besøg af Conchita Wurst, en afdød nonne, Wolverine og ikke mindst en zombieluder - så er stilen ligesom lagt.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar