søndag den 13. marts 2016

VINTAGEMESSE 2016


Denne søndag har i den grad stået i fortidens tegn - jeg har nemlig været til Vintagemesse i Absalon kirken, hvor den stod på kjoler, hatte og læbestift i lange baner. Min eget outfit dertil skulle selvfølgelig være i ægte vintage stil, så jeg valgte at iføre mig denne skønne hjemmesyede sag fra 50'erne, sammen med mine fine hæklede handsker, hvid fascinator og den skønneste røde trenchcoat som min kæreste spottede til mig på et loppemarked for ikke så længe siden. 




Og selvfølgelig strømper med søm! 


Neglene blev også holdt i bedste vintagestil med en klassisk rød half moon manicure - et af mine absolutte yndlingsdesigns! 


Jeg startede med at mødes med Malou og Lene som jeg kender gennem en vintagegruppe på facebook, og det var skønt endelig at få sat ansigt på de personer man har fulgt og udvekslet idéer med på de sociale medier gennem tiden. 


Messen var det rene slaraffenland, og det var så fantastisk at gå rundt og se, røre og ikke mindst prøve alle de gamle fine sager. Og meget svært at beholde pungen nede i tasken! 

Det var utroligt sjovt at være samlet så mange vintageentusiaster samlet på et sted, og jeg mødte rigtig mange personer jeg har lært at kende fra andre vintagearrangementer, bl.a. Tweed Ride. Ud over dette var der også en del der henvendte sig til mig, fordi de kendte mig fra min instagram profil, og tog billeder af mig hvilket var en helt fantastisk og lidt surealistisk oplevelse. 






Det akavede øjeblik når man har (næsten) ens vintagekjoler på.



Giver den som promoter for citronvand!


Jeg måtte for økonomiens skyld lægge meget bånd på mig selv, men der var dog én ting jeg ikke kunne efterlade på messen, og som bare måtte med mig hjem, nemlig denne skønne skønne amerikanske 50'er kjole, som jeg forelskede mig hovedkulds i! Nu står den på havregrød den næste måned, men det gør ikke noget når man har så fin en kjole hængende, der forresten sidder som var den syet til mig! 




Alt i alt en fantastisk dag, som jeg ser frem til (forhåbenligt) kommer til at være et gentagende arrangement! 


2 kommentarer:

  1. Jeg var rigtig ærgerlig over vintagemessen må jeg indrømme, ikke fordi det vare et godt intiativ - bestemt ikke. Men fordi der var alt for lidt plads og alt for mange mennesker. Jeg var der i 20 minutter og gav derefter op, jeg har ikke modet til at skulle kæmpe for at se standene.

    Alt skal jo starte et sted, og jeg er helt sikker på at det bliver meget bedre næste gang - der var jo mange mennesker så mon ikke det bliver større og får mere plads næste gang. :)

    Det er virkelig en fantastisk kjole du har fundet, godt valgt, den klæder dig!

    SvarSlet
  2. Den kjole er jo ren forårsstemning!

    SvarSlet