mandag den 6. april 2015

LIEBSTER AWARD 2015

Jeg er blevet nomineret til en Liebster Blog Award, af den søde blogger Luxiie. Det er en lille leg hvor man som blogger nominerer andre bloggere, til at skrive et lille indlæg omkring sig selv. Reglerne er således: 

1. Skriv et indlæg om din nominering.
2. Hver person skal skrive 11 random ting om dig selv.
3. Svar på spørgsmål du er blevet stillet.
4. Nominer selv nogle bloggere i dit indlæg.
5. Stil de nominerede 11 nye spørgsmål.
6. Gør dem opmærksom på din nominering.
11 facts om mig:
  1. Jeg kan bedst lide endeskiverne på rugbrød og franskbrød
  2. Hvis jeg selv kunne vælge hvilken tidsalder jeg ville leve i, så skulle det være 60'erne
  3. Jeg elsker punk/rock musik
  4. Hvis jeg kun måtte spise én ting resten af livet, så skulle det være sushi
  5. Jeg elsker at bage kager, og ALT skal være lavet helt fra bunden! 
  6. Jeg er KÆMPE Harry Potter fan!
  7. Jeg har en ekstrem paratviden når det kommer til skuespillere og film - I ved, når man ser en film og man tænker "Ham der har jeg set før men jeg kan ikke huske hvor", så kan jeg med garanti huske det. (det er bwt en fantastisk evne at have når man spiller Bezzerwisser. Udover det er det ret ubrugeligt)
  8.  Mit yndlingsdyr er en dinosaur. Jeg har dinosaurglas, dinosaurpuder, dinosaurtrøjer og sågar også en dinosaurtatovering. 
  9. Jeg er et stort familiemenneske. De første år af mit liv boede jeg hos min mormor og morfar, og har efterfølgende tilbragt rigtig mange weekender hos dem når min mor havde aftenvagter og weekendvagter på hospitalet. 
  10. Jeg har intet imod at tage til koncerter alene og har før gjort det. Hvis jeg gerne vil se en kunstner, så skal det ikke stoppe mig at jeg ikke kender nogle i min omgangskreds der vil med. 
  11. Jeg hader at rydde op, og hele mit tøjskab pryder for det meste mit gulv. 
Luxiie spurgte mig om: 

1. Hvorfor blogger du?
Jeg begyndte at skrive en rejseblog da jeg rejste rundt i Vietnam og Cambodja. Den kan btw finde lige her. Dengang var det egentlig bare så mine venner og familie derhjemme kunne følge med i min rejse, men jeg fik hurtigt smag for at blogge og synes det var sjovt at gøre noget ud af det. Da jeg kom hjem igen bloggede jeg i et stykke tid om mine mange kreative projekter, men det gik lidt i stå da jeg flyttede til København og begyndte at studere. For nogle måneder siden kunne jeg så mærke at lysten var der igen, og i mellemtiden var jeg begyndt at følge mange neglesider på instagram, og så tænkte jeg "Det vil jeg også!"

2. Hvem er dit største idol og hvorfor?
Puha den er svær! Jeg tror jeg må ende med den afroamerikanske danser Josefine Baker. Udover at være et af 20'ernes store ikoner med sin udfordrende dans og sjove ansigter, så var hun også en del af modstandsbevægelsen under 2. Verdenskrig og fungerede som spion. Efter krigen adopterede hun en del børn; alle af forskellig hudfarve og race og gav dem en ny start på livet. Det synes jeg er pænt sejt. 

3. Hvis du kunne ændre noget ved dig selv, hvad ville det så være?
Jeg ville rigtigrigtig gerne holde op med at være så distræt og glemsom. Jeg prøver virkelig på at gøre noget ved det, men det er rigtig svært!

4. Hvad ser du frem til om morgenen når du vågner?
Mad. Jeg er på ingen måde særlig god til at lave mad, og ofte er det en leverpostejsmad med agurk til frokost, men jeg nyder det! 

5. Hvad er du mest stolt af?
At jeg helt selv formåede at betale og arrangere min rejse til Asien, at jeg helt selv har fundet et sted at bo i København og at jeg selv kan betale for det. Det gør mig lidt stolt at tænke på!

6. Hvilken religion tiltaler dig mest og hvorfor?
Hmm, nu er jeg ikke så meget inde i de forskellige religioner. Men umiddelbart ville jeg sige buddismen, fordi det er så fredfyldt og med meget selvindsigt. 

7. Kunne du finde på at melde dig til et realityprogram?
Aldrig. Men jeg elsker at se det! 

8. Hvad står der i din seneste modtagne sms?
Det er en besked fra plejehjemmet hvor jeg arbejder, om jeg kan tage en aftenvagt her på fredag - det kan jeg desværre ikke, for jeg skal til Fredagsrock i Tivoli og have en masse øl!

9. Hvilken sang er din ultimative feel-good sang?
Uha den er svær! Tror det må blive 30 Seconds To Mars med Closer To The Edge.

10. Hvis du fik af vide at du havde et år tilbage at leve i, hvad ville du så nå at gøre/opleve?
Så skulle jeg til Disneyland Californien og se fyrværkeri og til Harry Potter World i Florida. Og tilbage til Vietnam og ligge på stranden med en drink i hånden.

11. Hvad får dig til at smile ægte?
Når jeg bliver kildet. Ej jk. Det spørgsmål er noget der sætter tanker igang. Når jeg ser folk gøre noget sødt og betænksomt for andre i hverdagen, så kan jeg ikke lade være med at smile lidt. Det varmer at se på! 

Mine nomineringer: 

Mine spørgsmål til nomineringer: 
  1. Hvornår begyndte du at blogge og hvorfor?
  2. Hvis du kunne leve i hvilken som helst tidsalder, hvilken skulle det så være?
  3. Kat eller hund?
  4. Hvem ville du allerhelst til koncert med og hvorfor?
  5. Hvis du kun måtte spise én ting resten af livet hvad skulle det så være? 
  6. Hvem ville du på date med hvis du selv kunne bestemme?
  7. Hvad er du mest stolt af?
  8. Hvad kan du bedst lide ved dig selv?
  9. Hvor ofte går du på facebook?
  10. Kjole eller busker?
  11. Hvornår har du sidst oplevet følelsen af eufori? 

1 kommentar:

  1. Hej Ditte :) Tak for nomineringen, vis du vil se hvad jeg har svaret på dine spørgsmål, kan du se dem her :)
    http://sandravirkus.blogspot.dk/2015/04/liebster-award-2015.html

    SvarSlet