søndag den 27. oktober 2013

GYS, GRU OG GLIMMERGRÆSKAR

Halloweeeeeeen. Som de fleste andre danskere, er det ikke en højtid jeg går specielt meget op i, da den stadig er relativt ny her i Danmark. Dog er der enkelte obligatoriske elementer som hvert år gentages når oktober måned lakker mod enden: Udhulning af græskar, en ekstrem indtagelse af æbler i form af kage, tærte og grød og at se Nightmare Before Christmas sådan ca. en 3-4 gange. Så har det været en god halloween! 
Og det er jo i grunden en fed højtid, med rigtig mange muligheder for at udfolde sig kreativt, med mad, kostumer og pynt (jeg går stadig med en drøm om engang at holde den vildeste halloween fest, inklusiv snacks der ligner afhuggede fingrer, en kage med en zombie kravlende ud af den og vilde kostumer). 

Så jeg tænkte at jeg ville kaste mig ud i at lave noget halloween pynt, i form af græskar, der dog endte ud med at få et lidt mere feminint Askepot twist end det normalt hører sig til halloween. 



Man skal bruge: 
  • 3 små pyntegræskar
  • Maling og pensel
  • Glimmer, diamanter og hvad man ellers kan finde på!


Start med at vaske pyntegræskarene, og giv dem derefter en hvid grundfarve. (Dette hjælper til at dække deres orange farve bedre, så man kun behøver at give dem ét lag med farvet maling)


Når de er tørret, kan man så male dem i den farve man ønsker. Personligt synes jeg at resultatet bliver bedst hvis man holder sig til 2-3 forskellige farver, både med glimmer og maling; det giver en rigtig god helhed. 


Til sidst kaster man ellers lidt (eller meget!) glimmer på, hvor man nu synes,  og så har man tre tøsegræskar til at pynte derhjemme! 











Ingen kommentarer:

Send en kommentar