lørdag den 2. november 2013

MØTRIKARMBÅND



Nu har jeg efterhånden flere steder set at man kan købe armbånd, hvor der er knyttet møtrikker ind i. Og hver gang jeg har set dem har jeg altid tænkt at det må være utroligt nemt selv at lave dem, og garanteret også billigere!
Og ganske rigtigt! 

Man skal bruge: 
  • Knyttesnor
  • Møtrikker
  • Skriveunderlag
  • Saks og lim
  • Lille klemme



Jeg smuttede en tur i Silvan, for at finde møtrikker, og følte mig helt ærligt som en elefant i et glashus. Det er ikke så forfærdeligt tit jeg shopper rundt i Silvan, tro det eller ej og jeg fór vist lidt vild et par gange. Men intet er så skidt at det ikke er godt for noget, for på min lille oplevelsestur rundt i butikken fandt jeg noget muresnor i de fedeste neonfarver! (Hvem vidste at det kunne være så sjovt at shoppe i Silvan?) Så jeg købte selvfølgelig en rulle med i hver farve, og til sidst fandt jeg da også mine møtrikker, og så var det ellers bare hjem og igang!

Den grundlæggende teknik er ganske normal knytning, og hvis man er lidt rusten i det, eller aldrig har fået det lært, så har jeg tidligere lavet et indlæg med en guide til hvordan man knytter, både med og uden perler. Den kan læses her.

Man starter som når man skal knytte et ganske almindeligt armbånd, og knytter et lille stykke uden møtrikker




Når man så har knyttet et lille stykke, sætter man en møtrik på snoren man knytter med, og laver en knude.

Sådan fortsætter man med at sætte en møtrik på snoren man knytter med, hver gang man laver en knude. Husk at stram rigtig godt til (medmindre det er lædersnor, for så knækker det, hvis man strammer for meget. Når man knytter med møtrikker vil jeg foreslå at man knytter med nylonsnor, da man kan stramme lige så meget man vil, og det gør det hele lidt nemmere)


Når man synes der er nok møtrikker på, og armbåndet næsten er langt nok til at nå hele vejen rundt, knytter man et lille stykke uden møtrikker, på samme længde som det i starten.


Til sidst slår man en enkelt eller to knuder, som der størrelsesmæssigt passer til at kunne komme igennem løkken i den anden ende, så den låser (sæt evt en klat lim på knuden, så er man sikker på at den ikke går op) Og så har man et møtrikarmbånd!




Nu er jeg personligt helt vild med neonfarver, men hvis man synes at det lige er heftigt nok, så bliver armbåndene også rigtig fede hvis man knytter med sort eller hvid snor. Man kan helt selv vælge størrelsen på møtrikkerne, og man kan også sagtens knytte hele armbåndet med møtrikker. Hvis man lavede den længere ville det også være en fed halskæde, også kunne man jo have et sæt med matchende armbånd og halskæde - mulighederne er uendelige!








1 kommentar:

  1. Super godt indlæg! De er rigtig flotte!<3

    Kig gerne forbi:)<3
    http://winslow.bloggersdelight.dk/?p=378

    SvarSlet