mandag den 24. april 2017

BACK TO BLACK


Det er ikke mange sorte beklædningsgenstande man finder i mit tøjskab. Og hurra for det, for jeg er stor fortaler for at vi danskere skal bevæge os ud over vores sort-og-grå-lag-på-lag stil, man ser meget for tiden. Farver gør glad, og jeg er glad for farver, hvilket også ses hvis man tager et hurtigt kig på min instagram profil.

Alligevel har jeg i et godt stykke tid haft øjnene på stilke efter en klassisk sort Audrey Hepburn inspireret 50'er swing kjole. Sådan en man rigtig kan pifte op med accesories og tage til cocktail party i. Til mit held fandt jeg lige hvad jeg søgte på vintagemessen København Vintage tilbage i marts. Det var en sort blondekjole fra 1950'er, lige i mine mål, der hang på stativet hos Eltoft Vintage. Oven i købet, var den sat ned til den nette sum af 250 kr, så den røg direkte med mig hjem, uden den helt store betænkningstid.

Og hvor er jeg glad for at den gjorde det! Jeg er vild med udskæringen, og selvom det er en sort kjole, så gør det smukke blondestof at den på ingen måde bliver kedelig at se på. Jeg valgte at gå efter det klassiske look, og sammensætte den med mine sorte stilletter med sten, handsker og en dobbeltradet perlekæde. Perlekæden og handskerne er mine nyeste genbrugsfund, som jeg fandt i Røde Kors i Holbæk til 15 kr pr stk - Vintage behøver langt fra at være lig med dyrt! 





Jeg valgte at matche kjolen med sorte blonde negle. Der er noget utroligt klassik og samtidig lidt gotisk fetish over dem, og jeg elsker det!


Tilbage er der bare at sige: Hvem holder det næste cocktail party, så jeg kan lufte mit nye outfit?




Ingen kommentarer:

Send en kommentar