fredag den 25. november 2016

SWINGING 60'S

Kjole: Daells Varehus // Øreringe og sko: Loppemarked // Armbånd: Genbrug
Som studerende (og som så mange andre) har jeg ikke alverdens penge at gøre godt med, når det kommer til køb af tøj. Specielt vintagetøj, som jeg samler på, kan ofte ligge i den den gode ende af de 1000 kr (hvis ikke mere!), og selvom jeg uden tvivl synes at det er det værd, så er der også en realistisk økonomi der skal tages med i overvejelserne. Derfor har jeg efterhånden gjort det til min faste hobby hver dag at have et halvt øje på diverse køb/salgs grupper af vintagetøj på facebook, således at jeg kan slå til når der bliver opslået en fin gammel kjole til en studievenlig pris. Der er ganske vidst langt mellem den gode (og billige) fangst, men en gang imellem sker det at heldet er med mig. 

Min seneste køb, hører da også ind under denne kategori. Det er en smuk blå kjole fra omkring slut 60'erne, med det skønneste sorte mønster og den sidder som skræddersyet til mig. Jeg fik den for den nette sum af 150 kr, og så befandt den sig tilmed i cykleafstand fra hvor jeg bor. 




Det sjoveste ved den er nok at mærket i nakken viser at den er fra Daells Varehus, som var et stormagasin der lå i København (og senere Aarhus) fra 1910 til 1999, og gjorde sig bemærket ved deres farverige kataloger. Jeg har forgæves forsøgt at finde min kjole i et af katalogerne, der ligger online tilgængeligt på Det Kongelige Biblioteks hjemmeside - det kunne ellers have været sjovt at finde sin gamle i kjole i et af magasinerne!

Neglene dertil er lavet med sort stamping lak, og både mønsteret og farven passer helt perfekt!


Nu mangler jeg bare en begivenhed hvor jeg kan vise denne lækre blå sag frem! Men mon ikke et af Decembers mange arrangementer giver lejlighed til dette? 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar