søndag den 28. august 2016

MISS PINUP DANMARK 2016


Denne allersidste lørdag i min ellers lange sommerferie afsluttede sommeren 2016 på den mest perfekte måde. Jeg mødtes nemlig med 4 skønne vintage damer i Odense for at deltage i Rockabilly Days på Dexters og overvære finalen i Danmarks næste Pin-Up 2016 arrangeret af Pin-Up Denmark. Som nogle måske kan huske, så deltog jeg også selv i konkurrencen, og kom helt til semifinalen - så jeg skulle selvfølgelig med og vise min støtte til de dygtige pin-ups der var gået hele vejen til finalen.

Jeg valgte til lejligheden at iføre mig min yndlingskjole - nemlig min lyseblå 50'er kjole med marguritter, som jeg købe til vintagemessen i foråret. 


Vi startede dog dagen et helt andet sted, nemlig på museum Tidens Samling i Odense, som søde Karoline fra vintage bloggen Bye Bye Blackbird havde arrangeret. Tidens Samling er ikke helt som alle andre muséer, for alle rummene er nemlig inddelt og indrettet ind efter tidsalder, fra 1900 og op til 1980'erne. Og det bedste af det hele: Man må røre ved et hele! Man må sidde i sofaerne, man må prøve korsettet, man må skrive på skrivemaskinen og læse i venindebøgerne på sofabordet, hvilket gør oplevelsen helt speciel!



Og af en eller anden grund blev vi siddende i 50'erne...





Bagefter gik turen til Café Smagløse, som er nok er den mest kitchede café jeg nogensinde har været på men samtidig så herligt anderledes og personlig. Her fik vi lidt at drikke og så gik snakken ellers om vores fælles passion for vintage og rockabilly, samt små anektdoter om hverdagens glæder og udfordringer der opstår når man går klædt lidt anderledes end alle andre. Vi havde aldrig rigtig mødtes før, men alligevel klikkede vi alle med det samme, og jeg følte mig med det samme hjemme i deres selskab.

Endelig gik vejen til Rockabilly Days på Dexters og Pin-Up finalen! Den skønne pin-up Miss "Muffin" Mia var aftenens vært og optrådte i alt fra ananaskjole til hofteholder og tophat. Udover finalisternes fremvisning af forskelligt tøj hår og make up, var der underholdning i form af hula hop, burlesque og live musik.




Finalisterne!


Til sidst blev spændingen udløst, og den skønne Pernille i hendes Wonder Woman outfit kunne iføre sig skråbåndet med ordene "Miss Pin-Up Danmark 2016". Herefter gik resten af aftenen med snak, burger, øl og live musik fra det svenske rockabilly band Sweet Mandy & The Teen Twisters. Og endelig lå jeg kl. halv to om natten i min seng i København, efter en lang og skøn dag!


Næste weekend står den igen i "de gamle dages tegn" - jeg skal nemlig til Gatsby fest med søde Louise, så hold øje med bloggen!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar