tirsdag den 24. maj 2016

PHOTOSHOOT MED RØDE KORS


For snart to måneder siden faldt jeg over et opslag fra Røde Kors på facebook, hvor de skrev at de ledte efter unge med passion for genbrug og vintagetøj til et fotoshoot til deres magasin Stil. Jeg tænkte at det lød da meget spændende, og sendte dem derfor en mail med et billede af mig i mit bedste genbrugsoutfit og et par ord om hvorfor jeg godt kan lide at gå i genbrugstøj, egentlig uden de helt store forventninger - for Røde Kors' opslag var delt mere end 200 gange og med næsten 500 kommentarer. 

En måned gik, og jeg havde fuldstændigt glemt alt om det - indtil der tikkede en mail ind i min indbakke med den lettere dramatiske titel "De Udvalgte". Og jeg havde ret svært ved at tro det, men jeg var blevet valgt som én af de fire genbrugsentusiaster ud af de flere tusind der havde indsendt, til at komme ind til stylist, fotograf og hvad der ellers hører til og få lavet et fotoshoot til deres magasin. Mine hænder var langt oppe over mit hoved resten af dagen! 

Så mandag morgen d. 23 maj pakkede jeg en kuffert med mine tre bedste genbrugsoutfit og bevægede mig med sommerfugle i maven, ind mod centrum af København til mit første fotoshoot nogensinde. 

Vi var fire meget forskellige typer der var blevet udvalgt, 3 piger og en enkelt fyr, med fire meget forskellige stilarter, men vi samledes dog hurtigt om vores fælles passion: Genbrug.  

Og så skulle der ellers vælges outfit, lægges make up og sættes hår, en proces som teamet var meget opsat på blev på vores præmisser, så det var vores personlighed og skævhed der skinnede igennem. Det var en helt surrealistisk oplevelse bare at kunne sætte sig i en stol, og blive nusset om med hår, make up og det hele. Og jeg følte mig for et øjeblik som en anden diva med et liv i luksus og lækkert hår. 




Og der blev sørget godt for os undervejs med lækker frokost, og masser af frugt og chokolade. Undervejs blev vi også hver især interviewet omkring vores passion for genbrug, hvordan det startede og hvorfor vi synes det er så fedt at gå i genbrugsbutikker og finde vores tøj. 


Så skulle vi til det! Vi skød to outfits hver; ét indendørs og et udendørs. Mit udendørs shoot blev med smukke Grand Teatret som baggrund. 







Det var helt fantastisk sjovt at prøve, og en skøn oplevelse! Hele teamet var simpelthen så søde, og de lagde høj vægt på at vi fire skulle have en sjov dag og føle os godt tilpas. Magasinet vil være på gaden engang til efteråret, og kan fås gratis i de fleste Røde Kors butikker landet rundt. Og nu kan jeg tilmed kalde mig for ambassadør for Røde Kors Genbrug! 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar