torsdag den 12. april 2018

KØBENHAVN VINTAGE 2018


Foråret er noget de fleste forbinder med vintergækker der titter frem, grønne blade på træerne og den konstante skiften mellem vinterfrakke og sommerjakke. For mig har foråret de seneste 3 år, været forbundet med én bestemt begivenhed: Købehavn Vintage. København Vintage er den årlige vintagemesse, arrangeret af Pia Storm og Vintage Social, hvor sælgere fra hele Danmark, pakker deres bedste vintage og tager turen til København, for at sælge ud af deres fantastiske kjoler, smykker, sko og andet godt fra gemmerne. 

Igen i år blev arrangementet afholdt i VEGAs fine omgivelser, og både Lille og Store Vega var fyldt til bristepunktet med smukke varer og yderst velklædte mennesker. København Vintage er ét af de store vintagearrangementer, der samler folk fra nær og fjern - ikke kun fra hele Danmark, men også fra udlandet. Hver gang er det et glædeligt gensyn med andre skønne vintageentusiaster, som man har fulgt så længe på instagram og andre sociale medier, at man altid føler det som at møde en gammel, kær ven igen. Jeg tror jeg taler for os alle, når jeg siger, at vi føles som en stor familie, som vi selv har valgt - med alle de skøre personligheder der nu engang hører med. 




At udvælge hvad man skal have på til et sådant arrangement vil altid være en udfordring. Sidste år trak jeg i mit amerikanske, sandfarvede skirtsuit fra 1950'erne, og også i år faldt valget på et skirtsuit - dels fordi at det er så sjældent man får lejlighed til at bære sådan ét, dels fordi der er noget helt unikt ved skirtsuits, som man ikke ser i gadebilledet i dag. I år blev det mit mørkeblå skirtsuit, ligeledes fra 50'erne sammensat med en bordeaux hat, strømper med bordeaux søm fra What Katie Did, købt hos A Touch of Vintage, og sorte sko fra KMB. Jeg må indrømme, at inspirationen til denne sammensætning, i høj grad kom fra Marvels Agent Carter (red. Captain America) og jeg følte mig da også helt fantastisk tilpas, i forestillingen om at være en hemmelig agent fra slut 40'erne. Men først skulle håret lige ud af skumcurlerne og læbestiften på. 





Det var igen i år en udbredt fornøjelse at se den skønne Miss Hulahoop Mia på scenen i Lille Vega, denne gang med fjer og endnu flere hulahop tricks i ærmet. 


Derudover havde Pauli Tvilling fra FN92 sat det mest underskønne Think Pink show op på scenen i Store Vega, inspireret af Audrey Hepburn filmen "Funny Face" fra 1957. Det var en fantastisk oplevelse at se bl.a. Holger Bloms kreationer i levende live, og alle de andre smukke vintage kreationer han havde fundet frem fra gemmerne. 



Jeg havde sagt til mig selv, at der ikke skulle noget ned i indkøbskurven denne gang, da jeg sparer op til årets Chap Olympiad i London til sommer. Men denne skønne 1960'er støvede rosa kjole fra Eltoft Vintage stod til en pris jeg simpelthen ikke kunne lade være og så sad den som støbt på mig. Derudover kom der også lidt diamanter fra FN92 med mig hjem til Nordvest. 





Alt i alt en helt igennem fabelagtig dag, fyldt med krinoliner, diamanter, hatte og handsker og et enestående selskab. Et arrangement jeg bestemt ser frem til at deltage i, næste år. 

1 kommentar:

  1. Super outfits og flot detaljer med det lidt "frække" strømper :-)

    SvarSlet