torsdag den 18. juli 2013

ROCKCHICK AT HEART

Jeg har længe gået og jongleret med tanken om en blog. Efter jeg skrev min rejseblog da jeg var i Vietnam og Cambodja, som jeg oprettede for at venner og familie kunne følge med i min rejse, må jeg indrømme at jeg har fået blod på tanden, og lige siden jeg kom hjem har jeg haft lyst til at fortsætte med at blogge. Men det skulle ikke være en hvilken som helst blog. Det skulle være en blog som jeg selv ville have lyst til at læse, og som ville interessere andre personer, også dem uden for min vennekreds. Det skulle ikke være en dagbog hvor jeg skrev om familiefødselsdage, fridage og ferier. Det skulle være en blog som andre personer kunne drage nytte af og blive inspireret af. Og netop derfor var det oplagt for mig at lave en blog fyldt med alle de kreative og skøre påfund jeg går og foretager mig i min fritid. Det som har holdt mig tilbage har nok været spørgsmålet om der overhovedet er nogen der gider at læse min blog hvis jeg nu oprettede én. 
Anyway, nu kaster jeg mig altså ud i det med det første færdige indlæg og håbet om at der sidder nogle personer derude, som ville synes at det jeg skriver både er spændende og inspirerende og får lyst til selv at kaste sig ud i det!

Idag da jeg ryttede op (og ja, det sker altså en sjælden gang om året), fandt jeg mit gamle og ødelagte nittebælte, og fik en idé et fedt armbånd. Jeg gik ned i byen og købte de ting jeg manglede og gik så ellers igang med Projekt Nitte/Lynlås Armbånd:




Man skal bruge:


  • Lynlås (kan købes i stofforretninger i alle længder og farver. Mine var 15 cm og kostede 15 kr stk.)
  • Nitter (kan også købes i stofforretninger. Jeg brugte et gammelt nittebælte, hvor jeg pillede nitterne ud.)
  • Smykketang
  • Tryklåse
  • Nål og tråd
  • Sekundlim





Jeg startede med at pille nitterne ud af bæltet med smykketangen. Derefter tog jeg enden af lynlåsen og stak nitten ind i stoffet på den ene sidde, og sørgede for at den sad lige hvorefter jeg lukkede nitten bagpå med smykketangen. Sørg for at presse lukningen på nitten godt ned - ellers kradser armbånden når man har det på.




Sådan fortsatte jeg ellers hele vejen ned, først på den ene side, og derefter på den anden side. Undervejs sørgede jeg hele tiden for at have nogenlunde det samme mellemrum mellem nitterne. 

Så satte jeg to tryklåse på enderne af lynlåsen, én på hver sin side og syede dem fast. Sørg for at de sidder godt fast, og giv dem hellere et sting for meget end for lidt, for det er dem man hiver fra hinanden hver gang man åbner og lukker armbåndet. Til slut gav jeg enderne på lynlåsen en smule sekundlim så ikke de trævler op.



TAAADAAA - det færdige resultat! Det tog mig ikke mere end et kvarter at lave og kostede mig kun omkring 35 kr. Nemt, billigt og sjovt!










Ingen kommentarer:

Send en kommentar