søndag den 1. december 2013

1. DECEMBER: GRANKOGLER MED SNE

For et stykke tid side fik jeg en vild idé til min blog. Okay vild er måske så meget sagt, men så i hvert fald en lidt anderledes tanke - at lave en "pakkekalender" med 24 blogindlæg med små kreative ting man kan lave gennem december måned. Jeg var så tændt på idéen, og havde straks flere idéer til de 24 indlæg og jeg kunne næsten ikke vente med at gå igang! Jeg synes det kunne være så fedt!

Samtidig var jeg også lidt bekymret for om det overhovedet ville være læsere til en daglig juleblog. Normalt udgiver jeg 3-4 indlæg om måneden, så det er noget af et spring at tage. Jeg er blevet enig med mig selv om at kaste mig ud i det og starte projektet, men jeg vil være enormt taknemmelig for ris og ros til min lille julekalender, enten som en kommentar på indlægget eller en besked på facebook. 

Og med de ord, en bunke kreative idéer og en hulens masse gå-på-mod, vil jeg begynde min julekalender.



Vi skyder julekalenderen igang med at forvandle nogle kedelige, brune grankogler om til noget der ligner en million! (okay måske ikke helt en million, men de er altså rigtig rigtig fine! Og der er glimmer på!)

Så smut en tur i skoven, oplev det dejlige danske decembervejr og find nogle flotte grankogler! 

Man skal bruge:
  • Grankogler
  • Hvid maling og pensel
  • Glimmer

Start med at male det yderste af grankoglen hvidt - og helst lidt hurtigt, så malingen ikke når at tørre. 


Drys derefter glimmer over koglen, og sørg for at det sidder fast på malingen. Jeg valgte sølvglimmer, men man kunne også have brugt guld eller hvid glimmer.


Og det var det! Det kan anbefales lige at ryste det overskydende glimmer af, så ikke man efterlader glimmer i hele huset (selvom det i og for sig også kan være meget fint). 


Super nemt og pynter fint på et fad eller en skål på bordet!


Eller i en juledekoration!








Ingen kommentarer:

Send en kommentar