fredag den 13. december 2013

13. DECEMBER: NISSER AF BIRKETRÆ



Jeg har altid haft et rigtigt tæt forhold til min mormor og morfar. De første par år af mit liv, boede mig og min mor hos dem, og da vi flyttede til Holbæk i en lille lejlighed tilbragte jeg fortsat rigtig mange weekender hos dem, grundet min mors natte- og weekendvagter på sygehuset. Mange fødselsdage og juleaftner er blevet holdt ude hos dem, og det er bestemt ikke ualmindeligt at vi lige slår et smut forbi dem en almindelig søndag eftermiddag, hvilket også var tilfældet forleden weekend. 

Da vi kom ud til dem var der (foruden den obligatoriske kaffe, te og kage) på bordet også en bunke birkegrene. Min morfar har hele sit liv arbejdet som tømre, og havde skåret disse birkegrene til, så de var perfekte til at male små nisseansigter på. Min mormor har arbejdet som pædagog, og er desuden utroligt kreativ, så hun havde naturligvis både maling og pensler stående, så mig og min søster kunne forvandle birkegrenene til små fine nisser og julemænd. 



Og så var det ellers bare med at slippe fantasien løs og kreere små julenisser!



Hej mormor!




Og sikke en fin nissefamilie vi fik lavet, som fint kan pynte i en krukke med gran ude foran hoveddøren!











Ingen kommentarer:

Send en kommentar