onsdag den 11. december 2013

11. DECEMBER: JULEKORT



Nu må det vist snart være tid, hvis man skal sende julekort ud i december måned. Og ja, jeg ved godt at det kan virke frygteligt gammeldags med julekort der skal sendes med posten, når nu man konstant er i kontakt med hinanden via sms og facebook, men der er nu et eller andet ufattelig hyggeligt ved julekort. Hvert år sætter min mor sig troligt ned med en kop te, en decemberaften, og skriver de ca. 15 postkort der skal ud til familie og venner. Og i den forbindelse tænkte jeg at det kunne være hyggeligt at lave mit eget julekort!

Man skal bruge:

  • Blankt kort (eller bare et stykke karton der klippes over og bukkes)
  • Snor
  • Stoppenål


Tråd snoren, slå en knude på enden og stik den igennem kortet


Stik den ned igennen parallelt over for det første hul og træk snoren igennem. Fortsæt sådan opad, hvor længden på snoren bliver mindre og mindre, så det tager form som et juletræ, og slå til sidst en knude på snoren omme bagpå kortet. 

Nu er jeg sådan en "argh, vi tager den sgu på øjemål"-type, og det går (for det meste) godt, men ellers kan man jo måle op på forhånd med en lineal og sætte små prikker der hvor man skal stikke ned med nålen. Meeen jeg synes nu altid at det ser lidt hyggeligt ud hvis man kan se at det er hjemmegjort og at der er lagt hjerte og personlighed i det man laver. 


Til slut satte jeg den sløjfe jeg lavede i gårsdagens indlæg på toppen af mit juletræ. Man kunne selvfølgelig også bare lime en lille guldstjerne på eller hvad man nu har lyst til. 


Nu er jeg typen der er så heldig at have alle mulige former for "gadgets" liggende i skuffen der lige kan pifte kortet lidt ekstra op. Jeg synes faktisk ikke at det er nødvendigt på sådan et kort som dette, tværtimod synes jeg at det minimalistiske udseende klæder det. Men jeg kunne ikke dy mig, og når nu man har midlerne til det, så er det da synd ikke at bruge dem. 


Nu er spørgsmålet så bare hvem den heldige modtager af mit nylavede julekort er!





Ingen kommentarer:

Send en kommentar