søndag den 29. maj 2016

LOOK AT ME I'M SANDRA DEE

Kjole: Vintage // Sløjfe: Genburg // Sko: Vintage (Retroogvintageuniverset)
Nogle gange dukker de mest fantastiske ting op på de mest uventede tidspunkter - som f.eks. da jeg på vej hjem fra mit arbejde i fredags cyklede forbi et lille loppemarked ved Grøndalsparken, hvor jeg selvfølgelig lige blev nødt til at stoppe for at kigge. Efter få minutter spottede mit, efterhånden trænede vintageøje, denne skønne kjole i 60'er snit, som oven i købet viste sig at være hjemmesyet. Og hvad endnu bedre var at sælger kun skulle have den nette sum af 50 kr for den. Det kan mit SU budget godt lige holde til. Den havde nogle få pletter og var temmelig rynket, men efter lidt kærlig behandling så den faktisk næsten helt ny ud. Kjolen er i en sart lyserød farve med et fint hvidternet mønster, og normalt er jeg ikke til lyserød, men når nu den var så fin og så billig så blev jeg jo nødt til at eje den - og jeg må sige at den har overrasket positivt! Med et sødt hårbånd til og mine fine sko jeg købte af Pia der har Retro og Vintage Universet på instagram, følte jeg mig unægteligt som var jeg trådt direkte ud af Grease - og jeg elsker det! 




En af de største glæder i mit lille univers er når jeg finder en neglelak der matcher PERFEKT i farven til mine kjoler - og det gjorde Depends 7Day lak "Hidden Rainbow". Jeg er hel tosset med designet, som er lavet med stamping. Og jeg undskylder tusind gange for mine ekstremt tørre neglebånd, men af en eller anden grund går de amok lige nu, til trods for at de får neglebåndsolie, creme og godt med kærlighed flere gange om dagen, præcis som de plejer. 


Depend 7 Day: Hidden Rainbow // Konad Speciallak: Hvid




Og ja, sådan kan en ganske alminde grå arbejdsdag ændre sig til at blive den dag hvor man fandt den skønneste kjole til en flad 50'er. Hvis du vil holde dig opdateret med mine senste vintagefund, neglelak og andet godt, så tag et kig forbi min instagram @dittepip eller min facebook side Dittepip. 




1 kommentar:

  1. Den er simpelthen også alt for fin! Jeg tænker også straks på Sandy, når jeg ser de her billeder :D

    http://satinawandel.dk

    SvarSlet