lørdag den 16. november 2013

ROCKCHICK AT HEART PT. II



For ikke så lang tid siden sad jeg på ASOS og kiggede lidt rundt, sådan som jeg nu gør når jeg keder mig lidt (hvilket kan være farligt for pengepungen!). Jeg faldt over en virkelig fed sort hårbøjle med nitter på, som jeg straks forelskede mig i, men den kostede desværre lidt mere end hvad jeg ville ofre på en hårbøjle. Efter at have siddet og kigget på den i et stykke tid, gik det op for mig at den faktisk slet ikke ville være så svær at lave selv - og garanteret også en del billigere. 

Man skal bruge: 

  • Små pigge
  • Hårbøjle
  • Sort bånd
  • Limpistol



Til min hårbøjle skulle jeg bruge nogle nitter, eller rettere sagt nogle pigge i sølv, hvilket ikke var til at opdrive i nogen som helst butikker i området hvor jeg bor. Jeg gik i stedet på nettet og søgte og fandt et kæmpe udvalg på ebay, hvor jeg aldrig har prøvet at handle før, men jeg gjorde et forsøg, og bestilte 10 små pigge hjem til 10 kr, hvilket må siges at være ret så billigt. 

Jeg fandt en gammel hårbøjle, som jeg beklædte med sort velourbånd fra Tiger. Jeg startede med at sætte en klat lim på hårbøjlen og snoede derefter båndet rundt om hårbøjlen og fortsatte sådan til hårbøjlen var helt dækket af det sorte bånd. 




Derefter limede jeg piggene på. Start med at sætte én fast i midten af hårbøjlen og arbejd dig så videre ned af siderne derfra - så får man det mest symmetriske resultat. 




Og så er hårbøjlen sådan set færdig! Og resultatet er ret godt - man kunne evt også lime roser på mellem piggene, for at gøre den lidt mere feminin. 








Ingen kommentarer:

Send en kommentar