mandag den 11. november 2013

KEEP YOUR KEYS CLOSE




For et stykke tid siden lagde jeg et indlæg op, hvor jeg havde foldet en halskæde af avispapir, og efterfølgende har jeg fundet ud af, at man kan bruge nøjagtigt samme princip til at flette cykelslanger med! Det giver et enormt fedt slags flet, som kan bruges til armbånd eller en keychain som jeg har lavet her, eller noget helt tredje! 

De fleste cykelhandlere vil hellere end gerne af med deres gamle cykelslanger, så slipper de for selv at smide dem ud, så det er bare ned til din nærmeste cykelhandler. Jeg fik en hel pose fyldt med gamle slanger, hvilket nok var lidt overdrevet, men til gengæld var mange af dem enten for møre, slidte eller beskidte til at jeg kunne bruge dem, så efter en sortering havde jeg kun ca. halvdelen tilbage. Men det er også mere end rigelig, da jeg kun brugte lidt under en halv cykelslange til min keychain (så til mine venner og familie - I ved hvad i får i julegave) 

Man skal bruge: 

  • Cykelslange
  • Saks
  • Nøglering

Start med at klippe 3 milimeters ringe af cykelslangen. Man behøver ikke at side med lineal og måle op, bare man sørger for at gøre sig lidt umage. 


Så skal der flettes! Princippet er det samme som når man fletter tasker (eller som jeg gjorde, en halskæde) af papir, hvilket jeg har et indlæg om her: PAPER IS NOT JUST FOR READERS
Grundlæggende, så tager man en ring, bøjer den på midten, tager en anden ring, bøjer den på midten og fører den igennem løkkerne på den første ring. Så tager man en tredje ring, bøjer den på midten og fører enderne igennem løkkerne på den anden ring. Men læs mit indlæg, der er en meget bedre beskrivelse med billeder. 



Sådan fortsætter man indtil man synes den er lang nok, hvorefter man sætter enderne fast i nøgleringen, og man har en fed keychain! Det fede ved den, efter min mening er at det er en kreativ ting som ikke er tøset, og det kunne sagtens være en fed gave til en fyr, i modsætning til alle de perle-pynte-nusse-ting som det ofte bliver når man skal være kreativ. 















1 kommentar:

  1. Det skal prøves! Ej, hvor er det fint! Lækker DIY :-)

    Knus!
    //Ida
    www.livetifoelgeida.dk

    SvarSlet