mandag den 11. december 2017

AMERICAN DREAM (RECYCLED)




eg kan ikke komme uden om at jeg har en forkærlighed for vintagekjoler der trænger til en kærlig hånd. Dels grundet den lave pris man ofte kan få dem til, men i høj grad også fordi at jeg elsker at hygge mig med at redde disse skønheder fra fortiden og give dem nyt liv igen, som jeg bl.a. gjorde med denne amerikanske swingkjole. 

Kjolen var i og for sig i fin stand, men var ved at gå op i sømmene, og jeg fik den derfor for meget få penge. Da jeg fik den hjem syede jeg skråbånd fast i alle sømmene for at holde sammen på det hele, og gav også lynlåsen en ekstra tur med symaskinen. Grundet stoffets fine blomstrede mønster kunne man ikke se de ekstra syninger jeg lagde ind, og kjolen var praktisk talt så god som ny!





Jeg elsker formen på denne kjole med dropped waist der fremhæver hofterne på den bedste måde. Samtidig har den de sødeste detaljer såsom 3/4 ærmerne og plisseringerne ved brystet samt sløjfen i nakken. Den kælen, der er for detaljerne er det jeg elsker mest ved vintagetøj, og det er noget jeg desværre sjældent synes man ser i moderne tøj, hvor det helst skal være så simpelt, enkelt og "skandinavisk" som overhovedet muligt.


Flere plisseringer, flere sløjfer, flere perlebroderier og flere knapper, tak! Og gerne i rigelige mængder!






1 kommentar:

  1. Åhr, den er fin! Og jeg er glad for at du skriver om at du reparerer en del, for det er der ikke mange andre som nævner. Jeg synes jeg syr og reparerer rigtig meget og kender heldigvis en del tricks som blev brug under krigen, de er jo praktiske nu. Og jeg elsker bare mine gamle kjoler endnu mere, når jeg har brugt tid på at restaurere dem. Rigtig go' jul til dig. :)

    SvarSlet