søndag den 16. september 2018

COPENHAGEN TWEED RIDE 2018



Foto: Janek Mastek

For præcis en uge siden, sad jeg nu og plejede tømmermændende i selskab med mine to logerende, efter en lang dag (og nat) på cykel med portvin og øl som vores primære brændstof. 

Lørdag d. 8. september 2018 løb det årlige Copenhagen Tweed Ride nemlig af staben. Et pragtfuldt arrangement, jeg har været stolt deltager i siden 2015, og som hylde den gode (og velklædte) stil på cykelstien. Jeg havde i år valgt at iføre mig mit grå/grønne tweed sæt fra 1960'erne, med vest, skjorte med franske manchetter og påsat stivet krave og sixpence. Et look jeg følte mig fantastisk godt tilpas i! 


Foto: Julie Lind

Foto: Janek Mastek


Foto: Julie Lund

K. 9 åbnedes dørene inde hos A Touch Of Vintage, og de første velklædte mennesker trillede så småt ind på deres nypudsede cykler. Her stod der kaffe og morgenbrød klar, og man havde mulighed for at hilse på de mange velkendte ansigter der konstant dukkede op. I modsætning til de andre år, var der desværre ingen politieskorte til at bane vej for os i Københavns travle gader, grundet en ny lovgivning, men det lykkedes arrangørgruppen at greje den udfordring, ved at dele os op i mindre grupper. Forhåbentligt kan vi næste år cykle sammen igen, som den store gruppe på over 100 mennesker vi er. 

Starten gik, og der blev ihærdigt ringet med ringeklokkerne, lette på hatten for de forbipasserende, og lommelærken blev delt rundt blandt deltagerne. Undervejs blev der gjort stop ved Glyptoteket til det obligatoriske gruppebillede.

 





Efter nogle timer på cyklen i det meget fine danske efterårsvejr, var det blevet tid til at tanke vores depoter op igen. Dette skete ved Ørstedsparken i centrum af København, og her hersker ingen jantelov - jo større og jo vildere picnic jo bedre! 

Her udfoldede der sig også små konkurrencer og lege - bl.a. den velkendte "Cap The Pigeon" (man skal kaste sixpence hatte på dertil opstillede duer) og racerløb på væltepeter cykler. 

Foto: Janek Mastek







Efter nogle dejlige timer i Ørstedsparken, trillede vi alle videre ud i byens gader - denne gang en smule mere slingrende på cyklerne end tidligere... for til sidst at slutte af ved Bjælkehuset i Valby til en fadøl og prisuddeling til flotteste herre, flotteste dame, mest finurlige detalje, flotteste hat, bedste picnic set up og meget meget mere. 


Foto: Mikkel Mastek

Herefter er resten af aftenens minder lettere slørrede for skribenten, men der er ingen tvivl om at vi alle havde en særdeles fortrinelig aften i det dejligste og mest velklædte selskab. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar