søndag den 30. september 2018

5 tips til at få et vintagelook i hverdagen

Der er flere der har efterspurgt, tips til hvordan man kommer i gang med at få en vintageinspireret stil i hverdagen – enten fordi at de synes det er besværligt eller uoverskueligt, eller bare ikke helt ved hvor de skal starte henne. Her har jeg derfor samlet 5 tips til en vintageinspireret stil, som jeg håber kan hjælpe.
Det er vigtigt at påpege at de følgende punkter udelukkende skal ses som retningslinjer, fremfor regler. De er lavet af mig, som en hjælp til jer, der søger en måde at komme ind i vintagestilen, og det er bestemt ingen lovovertrædelse, hvis man ikke følger dem alle til punkt og prikke. Variér dem så de passer til dig og din hverdag, og pluk det ud som du kan bruge.
Rød læbestift:
Ja, det er utroligt grænseoverskridende første gang man har rød læbestift på til hverdag. Man føler at alle kigger på én og at man er overdressed. Men det er nu engang én af de nemmeste måder at skabe et vintageinspireret look, og man skal huske på, at de røde læber, langt fra tiltrækker lige så meget opmærksomhed, som man selv føler. Min personlige favorit er en matte lipstick fra NYX og kan købes i Matas. Den holder utroligt godt, smitter ikke af, og har den helt rigtige røde farve.

Håret:
Én ting der er gennemgående for kvinders udseende fra 1900 og op til midten af 1960'erne er, at man altid havde håret sat op eller stylet på en eller anden måde - enten i en finurlig frisure, eller med krøller i håret. Fladt, løst hår, som vi ser meget i gadebilledet i dag, var ikke en del af normen, så hvis du vil opnå et vintagelook er det et must at gøre noget ved håret. Nogle tyr til pin-curls, foam curls eller andre former for krøller, hvilket er utroligt smukt, men også tidskrævende. Derfor vil jeg anbefale en nem håropsætning i en hurtigt hverdag. En lav knold i håret, fletninger bundet op på hovedet eller min personlige favorit, gibson roll, er enkle frisurer, der er med til at skabe helhedsindtrykket af en vintagestil.

Sko:
Du kan have en nok så fin kjole på, men hvis der på dine fødder sidder et par hvide sneakers eller et par Birkenstock, ødelægger det, desværre ofte det samlede vintagelook. Og jo, jeg forstår det godt, for Birkenstock er behagelige at have på. Hvis man ikke er til høje hæle i hverdagen, er der andre alternativer. Et par gode ballerinaer går til det meste og et par Oxford Shoes også et rigtig godt alternativ, og kan fås mange steder, bl.a. på Boozt eller Zalando.

Overtøj:
Der er specielt én frakke, der er uundværlig: Trenchcoaten. En ganske almindelig beige trenchcoat, går rigtig godt til de fleste vintagelooks, og kan fås i både H&M, Vero Moda og ofte også i genbrugen. Den kan bruges til det meste, og er samtidig dejlig praktisk.

Taljen:
Gå generelt efter tøj der er højtaljet eller skærer i taljen. Om end det er jeans, shorts, nederdele eller kjoler, får det naturligt tankerne hen på 1950’erne, hvor taljen var i fokus. Og desuden fremhæver det, det smalleste sted på krop, og giver en flatterende figur. What’s not to like?


Igen vil jeg pointere at det vigtigste er at man selv føler sig godt tilpas, og at der bestemt ikke findes nogen ”regler”. Jeg håber dog, at disse 5 små tips kan være med til at flere af jer så småt forsøger at kaste jer ud i vintagestilen i hverdagen.

1 kommentar:

  1. Den, der læser dette vidnesbyrd i dag, skulle fejre med mig og min familie, fordi det hele startede som en vittighed for nogle mennesker, og andre sagde, at det var umuligt. Jeg hedder Jacob Schultz og kommer fra Tivoli, men jeg flytter til Belgien med min kone. Jeg er heldigvis gift med to børn og en smuk kone. Der skete noget forfærdeligt med min familie, jeg mistede mit job, og min kone forlod mit hus, fordi jeg ikke kunne tage godt af mig selv og familien. hende og mine børn på det bestemte tidspunkt. Det lykkedes mig i ni år, ingen kone at støtte mig til at passe godt på børnene. Jeg prøver at sende en testmeddelelse til min kone, men hun forhindrer mig i at tale med hende. Jeg prøver at tale med hendes ven og hendes familie, men jeg ved stadig, at nogen kunne hjælpe mig, og jeg har sendt anmodningen senere til så mange virksomheder, men stadig Ring ikke til mig, indtil en trofast dag kommer, som jeg aldrig vil glemme i mit liv . Da jeg mødte en gammel ven af ​​mig, som jeg forklarede alle mine vanskeligheder, og han fortalte mig om en god mand, der hjalp ham med at få et godt job hos Coca cola-selskabet, og han fortalte mig, at det var en caster-charme, men jeg er en person, der aldrig tror på fortryllelse, men jeg besluttede at prøve det, og jeg kontaktede ham via doctorosagiede75@gmail.com. Han instruerede mig og viste mig, hvad jeg skulle gøre i disse tre dage efter lanceringen af ​​trylleformularen. Jeg fulgte alle instruktionerne og gjorde, hvad han bad mig om at gøre godt. Drosagiede sørg for, at alt gik godt, og min kone ville se mig igen efter det vidunderlige arbejde Drosagiede. Min kone ringer til mig med et ukendt nummer og undskyldte, og hun fortalte mig, at hun virkelig savner mig og vores børn og min kone kommer hjem. Og efter to dage kaldes et firma, som jeg har sendt mit takkebrev, nu er jeg den eksemplariske virksomhedschef her i USA. Jeg anbefaler, at hvis du har problemer, send en besked til denne e-mail: doctorosagiede75@gmail.com eller whatsapp +2349014523836 og du får det bedste resultat. Tag ting for givet, og det vil blive taget væk fra dig. Jeg ønsker dig det bedste.

    SvarSlet