tirsdag den 9. august 2016

FIRST TRY WITH CHROME POWDER

Hvis du har tilbragt blot en lille smule tid på diverse beauty sider på instagram og facebook, så har du højest sandsynligt ikke kunne undgå at se den nye negletrend: Chrome powder. 

Chrome powder er kort sagt meget fint glimmer man dupper oven på enten det sticky layer på gele negle eller på almindelig halvtør neglelak, hvorefter man skulle få en næsten spejlblank negl, som ingen neglelak kan hamle op med. De videoer jeg har set med det har chrome powder haft en ovenud fantastisk effekt, så jeg skulle selvfølgelig også prøve det! 

Jeg købte mit chrome poweder her. Glimmeret kom i en fin lille æske med en lille makeup børste til at påføre det. Jeg købte to forskellige farver, guld og sølv. Her er det guld jeg viser. Først lagde jeg en base af almindelig sort lak på mine negle. Herefter ventede jeg til lakken næsten var helt tør, men stadig havde et tyndt "sticky layer". Herefter dyppede jeg den dertilhørende makeup børste i glimmeret og lige så forsigtigt gnubbede jeg det på neglen. Det er vigtigt at lakken er helt glat og uden små hak, skub eller lignende, for det kan tydeligt ses når glimmeret kommer på. Efter man har gnubbet glimmeret ordentligt fast på hele neglen, brugte jeg en bred, blød neglepensel til at børste det overskydende glimmer væk med.





Og så ledes så det ud inden dekoration og topcoat! 



Jeg havde hørt at topcoat ville ødelægge effekten, men hvis man undlader at komme topcoat på, kradser glimmeret bare lige så stille af. Så efter lidt stamping valgte jeg at påføre min Seche Vite i et enkelt og meget tykt lag for at undgå at trække glimmeret af. Spejl effekten forsvandt herefter en smule, men alt glimmeret blev på, og det ser faktisk super fint ud! Jeg ville rigtig gerne have uploadet en video her, hvor man rigtig kan se effekten, men kvaliteten her på Blogger bliver simpelthen for dårlig til at man kan se det ordentligt - men jeg uploader en lille video på min instagram @dittepip snarest muligt, så du rigtig kan få lov til at se chrome powder i al sin pragt! Tag også gerne et kig på min facebook, Dittepip hvor jeg løbende uploader behind the scenes billeder, både af mine negle og mine vintage kjoler. 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar