søndag den 1. marts 2015

HOW TO: STAMPING +TIPS OG TRICKS

Som nogle af mine følgere på Instagram måske har bemærket, har jeg ofte nogle meget detaljerede mønstre på mine negle. 




Enkelte har spurgt mig om jeg sidder og laver det i hånden, og nej, det rækker mine evner slet ikke til. Jeg bruger derimod en teknik der hedder "stamping". Det er supernemt at have med at gøre, og mulighederne er uendelige! Jeg bruger et mærke der hedder Konad men MoYou er også et rigtig lækkert mærke. Da det er lidt svært at forklare med ord hvordan det fungerer har jeg lavet en video der viser det: 



Som I kan se er det dejligt nemt at have med at gøre, og ens negle ser så flotte ud! Jeg har købt mit Konad sæt på Nded.dk, det er billigt, der er hurtig levering og man er sikker på at få den rigtige vare. 
Men men men, inden du kaster dig ud i det er her lige et par tricks, der gør det hele lidt nemmere (jeg har formået at begå ALLE de nedenstående fejl) 

  • HUSK at fjern det tynde stykke plastic der evt. skulle sidde oven på metalpladen når du køber den (tro mig, første gang sad jeg og bandede alt for meget over at skidtet bare ikke ville sidde fast - og så bliver man lidt forlegen når man finder det tynde stykke plastic...) 
  • Brug Konads Speciallakker. Man kan også godt bruge almindelig neglelak, men du får klart det skarpeste og tydeligste resultat ved at bruge speciallakkerne. Speciallakkerne er meget tykke og kan derfor ikke bruges som almindelige lakker, da de vil være 100 år om at tørre. 
  • Du skal være hurtig! Hvis du venter for længe med at samle stemplet op med stempelpuden og få det over på neglen, risikerer du at det ikke er hele mønsteret der kommer på neglen, da det simpelthen er nået at tørre. 
  • Hvis du stadig har problemer med at samle stemplet op, kan det være en idé at buffe stempelpuden let med en fil. 
  • Rengør både stempelpude, stempelplade og skraberen med en vatrondell med lidt acetone på efter hver gang du har lavet et stempel. Det kan måske virke lidt omfattende, men det sikrer det bedste resultat. Og du kan sagtens bruge den samme vatrondell. 
  • Sørg altid for at der er et tørt lag lak på neglen inden du stempler - hvis ikke der er det vil mønsteret tværres fuldstændigt ud når du kommer topcoat på.
  • ... Hvilket bringer mig til det sidste punkt: Husk altid topcoat til sidst (dette gælder faktisk også ved almindelig neglelak). Det gør holdbarheden meget længere. 
Jeg har lige fået nye plader ind af døren, hvor der bl.a. var et design med dogtooth mønster, og det passer perfekt til min gule kjole, der har præcis det samme mønster, hvilket jeg er helt oppe at køre over! (det er de små glæder her i livet). Pladen hedder forresten M63 og den lækre gule lak er OPI - I Just Can't Cope-acabana hvis nogen skulle være interesserede. 


















1 kommentar: